Marängtårta med mjukglass.

Hallå.
Idag har jag inte gjort så mycket utan bara kollat på film och varit barnvakt. Jag var ganska uttråkad så jag ställde mig och städade ut hela skafferiet och ställde ordning allting snyggt. Sen bakade jag en marängtårta med mjukglass emellan och uppe på, medan det stog i frysen så gjorde jag hemmagjord pizza som middag. Jag avslutade kvällen med en jätte bra film tillsammans med mamma!

Hej igen!

Hej bloggisen. Det var länge sen!
Jag har inte orkat bloggat för jag har gått i skolan hela dagarna och när jag kommer hem ifrån skolan så är jag så himla trött så jag går typ och lägger mig direkt när jag kommer hem. Jag börjar bli sjuk också, jag har ont i halsen, huvudet och är förkyld så jag ska vila över helgen. Jag måste verkligen gå i skolan även fast jag är sjuk för jag ska åka utomlands snart och då kommer jag att vara borta från skolan i 1 vecka... Det ska bli så skönt med värme!

Idag gjorde vi äppelmos som vi ska sälja och sen slutade vi vid 11, så jag gick på stan och tittade runt i affärer och käkade Kinamat med Lina efter skolan, det var kul och vi lärde känna varandra ännu mer!
Imorgon tänker jag bara ta det lugnt och försöka bli frisk. Mycket te och film skulle jag nog tro!

Strömmingsleken.

Heej! Igår cyklade jag och Nikita till mohed och tog bussen därifrån in till Söderhamn på strömmingsleken (tivoli). Det är typ 1,3 mil till mohed. Först åt vi på donken innan vi gick till strömmingsleken. Det var inte så jätte mycket folk där så vi gick bara runt och tittade lite och pratade. Vi köpte en varsin fin ring bara för att vi ville köpa nånting och den kostade bara 10 kr, haha. Det var svin kallt ute så vi gick till donken igen och köpte kaffe medan vi väntade på bussen. När vi hoppade av bussen så råkade vi hoppa av förtidigt så vi fick gå en liten bit och det var rätt så mörkt ute. Vi såg nå djur springa över vägen, vi tror det var en grävling så vi blev lite rädda och gick fortare mot cyklarna. När vi cyklade hem så cyklade vi ganska lugnt och vi pratade hela tiden så det inte skulle komma nån grävling, haha.
Idag var jag till Söderhamn med mamma och Lea bara för att handla middag, det blev lax som vi älskar i den här familjen! Det har varit skit varmt ute idag så jag och mamma låg ute på studsmattan en kort stund och bara pratade när vi kom hem från Söderhamn. Resten utav dagen/kvällen har jag bara kollat på film med familjen.

Tårtkalas.

Hej bloggisen. Idag hade vi kökskampen det innebar att vi hade 6 olika lag och man gick till olika grenar. Man skulle hoppa säck, ha en potatis på en sked och gå, tipsrunda, baka en tårta på 15 minuter m.m. Att baka tårtan var roligast fast det var väldigt stressigt för vi hade ju bara 15 minuter på oss och vi hade gjort för lite grädde så ena kanten blev skit ful hahah men det var kul! På slutat utav dagen innan vi fick åka hem så fick vi smaka på tårtorna, mums! Det var tävling om vem som hade gjort den finaste tårtan och min grupps tårta kom trea, haha.
Efter skolan så hämtade pappa mig och skjutsade hem mig. När jag kom hem så kollade jag på film hela kvällen så nu ska jag nog sova lääääänge!

Träna.

Idag har jag haft en kul dag med klassen i Alfta. Vi har plockat bär, luktat på olika örter, pratat och skrattat en del. Det känns som det här kommer bli en bra klass!
Efter skolan träffade jag Nikita en sväng och sen åkte jag hem. När jag kom hem gick jag ner till gymmet och gymmade i 1 timme, det var skönt! Nu har jag duschat och kollat på kockarnas kamp. Jag ska snart sova så jag kommer med bussen imorgon... Godnatt!

Första skoldagen.

Första dagen i skolan var helt okej. Först var vi på torsbergskolan och tittade runt och sen gick vi till heden, det är där vi kommer laga mat osv... Vi fick titta runt i köken och lära känna varandra lite. Vi fick ta klass foto imorse och det visste ingen så jag såg hemsk ut kan jag lova! Men vi kommer att göra nytt klass foto senare som hela skolan kan se, tur!
Efter skolan gick jag på stan och fika med två stycken tjejer ifrån min klass. Sen ringde pappa och sa att han fick sluta tidigare så jag åkte med han istället för att vänta på bussen.
Nu ligger jag i sängen helt slut och ska snart sova. Jag måste först packa lite för vi ska till skogen imorgon och plocka bär med klassen för att lära känna varandra bättre.

Skolstart.

Godmorgon...
Jag vaknade strax efter 5 för att Adam kom in och väckte mig. Så jag gjorde ordning mig, strök mitt linne och gick till bussen. Jag gick alldeles förtidigt till bussen så jag fick stå och vänta rätt så länge... Mitt hår blev förstört också, det är alldeles lockigt och uppblåst. Men nu sitter jag i bussen och är på väg till skolan, det är massa vägarbeten så jag vet inte om jag kommer i tid heller...

Riga.

Hallå bloggisen.
Jag är hemma i Sverige igen. Fy så skönt! Vi hade det bra borta i Riga, vi gick ganska mycket. Det var fint väder, nästan för varmt för att gå i hela dagen. Men vi klarade oss i alla fall.
Dom ligger typ 20 år tillbaka i tiden än oss med kläder och allt. Man märkte verkligen att dom är fattiga där...
Men det var väldigt fint inne i gamla stan!
På båtresan badade jag och Alma i bubbel poolen en natt, det var jätte skönt! Det var typ svin dyrt på båten så vi köpte dricka i Riga och tog med oss på båten. Men det värsta av allt på resan var att dom inte sålde light dricka på båten!! Jag fick springa runt i hela Riga och leta. Tillslut hittade jag en affär där dom sålde light, haha!
På väg till Riga så fick vi lyx frukost med champagne, massa olika juicer, massa frukter och mycket mer. Vi åt jätte god buffé på vägen hem från Riga, dom hade jätte god mini sushi och lax. Det blev en rätt så bra resa! Imorgon börjar ju skolan så jag ska sova nu så jag orkar upp vid halv 6 imorgon bitti...

Lördags träning.

Hej bloggisen. Idag har jag varit hos gammelmormor en sväng, vi åt pannkakor där till lunch sen åkte vi till Gränby för att växla pengar och handla. Vi bjöd hem Anton på middag, det blev räksmörgås som förrätt och sen blev det potatis med kött. Super gott! Vi satt och pratade rätt så länge efter maten och sen drog jag med Anton och gymmade i 1 timme. Det behövdes verkligen! Anton lärde mig några bra tränings tips, så nu blir det igång med gymmet när jag kommer hem igen. Ska man sikta mot Beach 2014? Haha!
Imorgon åker vi till Riga så vi får se om jag hinner blogga nå mer eller om det blir när jag kommer hem igen. Hej då!

Uppsala.

Hej bloggisen. Imorse drog jag iväg till Uppsala med hela familjen. Jag och Alma ska till Riga på söndag med mormor så mamma och dom andra små syskonen åkte bara för att lämna av oss. Vi kom till typ Uppsala vid 12 tiden så då shoppade vi lite och sen åkte vi till mormor och käkade lunch innan mamma och dom åkte hem. När dom åkte hem så gick jag och Alma till
Gränby och kollade lite. Vi köpte en varsin amerikansk klubba, sååå stor och god haha! Sen gick vi hem och kollade på massa filmer och hade lite fredags mys. Nu ska vi sova för imorgon ska vi till gammelmormor, natti.

Hanna.

Hej bloggisen. Imorse vaknade jag klockan 6. Lea var pigg och glad men jag var trött och ville bara sova igen... Jag var bara barnvakt till klockan 11 för då kom Tommy hem från jobbet så jag gjorde en köttfärs paj och sen gick jag och tog en liten tupplur typ 3 timmar, det var så skönt för jag var så himla trött! På kvällen tog jag en promenad med Emelie och jag gick med henne hem och kollade på kattungar, dom var sååååå söta! Hon flyttar ända till Borås imorgon, huhuh :( Jag kommer sakna henne men hon kommer ju komma hit på loven och hälsa på och jag åker säkert till henne nån gång!
När mamma kom hem från jobbet så kollade vi på en jätte bra film. Hanna hette den, det är en äventyrs film. Den rekommenderar jag!

Boring.

Idag har jag haft super tråkigt. Jag har bara legat och kollat på film hela dagen för det har spö regnat, åska och blixtrat. Jag vaknade utav värsta dunder smällen och då kände jag att jag inte orkade åka till Stockholm för hur kul är det att vara på grönalund om det spö regnar och åskar liksom? Så jag har bara slöat i soffan hela dagen. Jag tog en liten promenad med mamma på eftermiddagen när det bara regnade lite och sen har jag sminkat mig och testat massa klänningar som jag har. Haha så kul har jag haft det idag. Nu sitter jag och snapchatar med kompisar och hoppas på en lite roligare dag imorgon!

Så nära men ändå så långt borta.

Jag har haft en toppen dag på stan med Tilde idag! Jag vaknade vid 8 tiden i morse och duschade och gjorde mig ordning. Jag blev faktiskt klar långt innan vi skulle åka och det brukar jag aldrig bli. Jag brukar alltid hålla på i sista minuten men idag så var jag duktig, haha.
När jag kom till Bollnäs vid 11 så stod Tilde vid stationen och väntade på mig. Vi sprang fram till varandra och kramades, det var så himla länge sen vi sågs så det var jätte kul att vi kunde träffas igen! Vi gick runt på stan och kollade i affärer och vi gick till marknaden en sväng också. Vi käkade lunch på Max och vi fick jätte söta mumin glas! Sen åkte vi snoddas tåget 2 gånger också, hahah det var sjukt kul.
Vi har gått runt typ hela dagen så jag ligger i min säng och har ont i mina ben nu, haha!
Jag ligger och funderar på om jag ska orka åka till Stockholm imorgon eller inte, jag tror att jag kanske ska skita i det och åka dit nån helg istället när skolan börjat. Men jag får se hur det blir imorgon när jag vaknar.

Fredags mys med familjen.

Fy så tråkigt jag har haft det hela eftermiddagen! Det har bara regnat och regnat. Jag och mamma drog och handlade lite kex och ost som vi åt såhär på kvällen med en liten film, det var myyys! Sen följde jag och Ellen med mormor till Bollnäs för att hämta Anton på jobbet för vi hade så tråkigt och mormor ville inte åka själv.
Jag ska typ sova nu för jag ska upp tidigt imorgon och duscha och sen dra till stan för att träffa Tilde!

Film dag.

Heej allihopa!
Jag ligger i min säng och tråkar för det regnar ute. Jag var till Gävle imorse och pratade med tandläkaren. Jag kommer att få tandställning i september, tjoho! Sen kommer vi typ att göra två tänder lite bredare för att dom är så små. Jag fick se mina tänder i kopior, det var riktigt coolt haha! Efter att vi hade pratat med tandläkaren så åkte vi till Ikea och käkade lunch och gick omkring. Jag köpte lite galgar till mina klänningar. Sen åkte vi till Bollnäs marknad och köpte två ballonger till Lea och Ebba.
Det har regnat precis hela dagen så vi drog hem efter marknaden och nu ligger jag i min säng och har super tråkigt! Jag tror nog att jag kommer ligga här resten utav dagen och titta på film.

Ajajaj.

Jag ligger i min säng med världens mensvärk, jag har typ gjort det hela eftermiddagen. Inte kul.
Det gick bra att vara barnvakt idag. Jag överlevde i alla fall! När mamma kom hem bakade vi smörgåstårtor och kollade på film. Det har ju spö regnat hela dagen så vi har varit inne hela tiden. Jag gav mig ut på en liten promenad i spö regnet för 1 timme sedan med Emelie. Eller jag mötte faktiskt henne efter vägen när jag var ute och sprang, haha! Jag kände att jag ville ut trots min värk.
Imorgon ska jag till tandläkaren i Gävle, tjoho! Jag skippar Stockholm och är med Tilde istället. För det verkar bli regn i Stockholm hela helgen har dom sagt på radion. Så jag drar kanske dit om 2 eller 3 veckor med Ingrid istället.

Godmorgon eller nå?

Åh jag är så himla trött! Jag sitter i soffan med en kopp kaffe och försöker hålla mig vaken. Lea vaknade vid 6 tiden, haha jag fattar inte hur små barn kan vakna så tidigt! Men jag får sova en stund sen när mamma kommer hem igen.
Idag tror jag inte att jag ska göra så mycket utan bara ta det lugnt och kolla på film.Det ser inte ut att bli så bra väder så det är nog en bra film dag. Jag bloggar senare ikväll igen, pussss!

Ännu en solig dag!

Hejsan!
Imorse vaknade jag vid halv 10 och tog en liten springtur. När jag hade sprungit klart så åt jag frukost och la mig på studsmattan och solade fram till lunch. Efter lunch gick jag och duschade och gjorde ordning skink och ost sallad som vi åt till middag. Det är godare om den får stå och dra till sig i kylskåpet några timmar.
Efter middagen så drog jag iväg till Nikita och Malin. Vi kollade på film. Det var länge sen jag va med dom så det var kul att vi träffades igen!
Jag har nyss kommit hem ifrån Nikita så jag ligger i min säng och tänker snart sova för imorgon ska jag vara barnvakt hela dagen igen. Åh så jobbigt, men vad gör man inte för pengar?
Godnatt!

Underbara sommar.

Hej hej.
Det är så underbart väder ute! Jag har varit barnvakt i 2 dagar nu och vi har badat hela dagarna för det är så varmt ute. Jag tänkte klippa gräset idag så jag kunde bli lite brun men gräsklipparen har gått sönder så jag blir badvakt en stund tills Tommy har fixat klipparen.

Snart börjar skolan igen och jag längtar faktiskt lite. Jag börjar ju ny skola med nya kompisar och allt så det ska bli lite kul att börja om på nytt och lära känna nya människor men också väldigt jobbigt för jag kommer sakna vissa jätte mycket ifrån min gamla klass! Men jag hoppas att vi inte kommer tappa kontakten med varandra bara för att vi inte går på samma skola och klass.

Grattis Alma!

Hallå.

Igår hade vi kalas/fest hela dagen för Alma. Hon fyllde 7 år. Därför bloggade jag inte.
Idag har det varit jätte fint väder, varmt och skönt. Så jag har legat i poolen och flyttit runt på en madrass och solat hela dagen. På kvällen drog jag och Adam ut och paddlade kanot i 2 timmar, det var kul! Imorgon ska jag vara barnvakt igen typ hela dagen så jag ska sova snart så jag orkar med dom små bus ungarna.