Hallon kladdkaka.

Jag har provat att göra en hallon kladdkaka för första gången och den blev perfekt. Den blev väldigt mastig och fin så man blev super mätt på bara en liten bit. Jag tänkte göra en hallon paj först men sen ville jag göra en kladdkaka istället men då kom jag på att man kanske kunde göra hallon kladdkaka och det gick super bra och det var super lätt att göra!

https://cdn1.cdnme.se/3585989/7-3/pic_517ce0d99606ee330bda1a58.jpg" class="image">

Chill dag.

Idag slutade jag vid 11, vi hade bara matte och musik sen fick vi åka hem, såå skönt! När jag kom hem åt jag lunch och sen åkte vi till kilafors igen för att mina minsta syrror skulle till bvc för att mäta och väga sig osv. Sen åkte vi hem igen och tog det lugnt innan vi började med middagen. Efter maten gick jag på en kvälls promenad med mamma och sen en längre kvälls promenad med Emelie, det var skönt att komma ut en stund. Nu ska jag sova efter en rätt så skön dag, Godnatt!

Fast i Gävle en hel dag.

Hallå!
Jag kan inte blogga på mobilen för Appen laggar hela tiden och jag sitter typ aldrig vid datan utan bloggar för det mesta ifrån min mobil...

Jag var ju i Gävle igår med några kompisar. Vi åkte dit på morgonen så vi var där vid 10, då gick vi runt och kollade i affärer och shoppade. Vid 12 gick vi och åt lunch, jag åt sushi som jag älskar! Efter det gick vi till biografen och köpte biljetter till Warm Bodies så dom inte skulle bli slut sålda sen gick vi och shoppade igen och åt glass på donken. Vid 15.30 var vi på biografen igen och väntade på att filmen skulle börja, det var typ 11 stycken som var på filmen, haha så vi hade inte behövt köpt biljetterna på dagen. Filmen var i alla fall jätte bra! Efter filmen så skulle vi gå till tåget men då hade alla tåg blivit inställda det ända tåget som gick var vid 21 tiden, så vi fick gå runt i Gävle och titta, vi lekte i en lekpark och sen var vi till Max och käkade innan vi gick mot tåget igen men vi hade jätte kul!

Jag köpte ett skit snyggt linne igår för 99 kr på BikBok.

Mot Gävle för shopping!

Plugg och musik.

Jag var hemma själv en stund idag för jag kom hem tidigare än vanligt så då lyssnade jag på musik i hela huset, jag brukar göra det när jag är själv hemma och dansa till för då är det ingen som ser på haha. Just nu så sitter jag och pluggar och lyssnar på musik, det går ju typ så där för jag sjunger istället. Imorgon har jag sovmorgon, jaaaa fast jag har nog ingen skjuts så jag får åka till skolan med bussen på morgonen och hänga där...

Welcome home sweetie!

Nu har vi fått hem lilla Trassel-Maja, hon är så mysig och go! Jag försöker sova nu men hon busar med mig hela tiden så jag ligger och skrattar istället.
Men nu ska vi försöka sova jag och min lilla prinsessa Godnatt!

Köpt

Jag gör ett eget inlägg om vad jag köpte i Turkiet, så här kommer det några bilder:

Ett par Bench byxor, dom är jätte sköna!

En snygg plånbok!

Ett halsband.

Röda hörlurar.

En roooosa väska :D

Super duper söta nutella burkar!

Bilder.

Jag orkar inte lägga upp alla bilder för det är så många men jag lägger upp några och sen kommer jag lägga upp lite då och då :)

Sista dagen i paradiset.

Idag är det sista dagen i paradiset, imorgon vid 12 tiden åker bussen härifrån. Det kommer bli jätte tråkigt att åka hem till kalla Sverige men ändå skönt för jag saknar mina kompisar jag har inte träffat dom på 2 veckor...
Jag kan inte bada idag för jag har jätte ont i vänster öra, jag hör inget och det dunkar och värker jag har nog fått öroninflamation, jag har inte kunna sova nå inatt för att det gör så ont så vi ska gå till Apoteket idag och köpa nå så jag har mindre ont annars kommer jag döö på flyget imorgon...

Sorry!

Förlåt för att jag inte bloggat! Jag kan berätta lite vad som hänt.
Jag har spenderat en hel natt och dag på ett turkiskt sjukhus med mamma och Lea. Lea ramlade och gjorde sig illa och börja spy m.m så mamma och Lea drog in med ambulans medan jag sprang runt på hotellet och letade pass sen åkte jag och en turk från hotellet i en bil till sjukhuset. Det var jätte jobbigt på sjukhuset för vi blev typ som inlåsta där i 20 timmar så en hel sol dag gick bort för oss... Men när vi kom tillbaka till hotellet så hade dom som jobbar här fixat en korg med frukt i som present till lillan och dom frågade hela tiden om dom kunde göra något för oss.
Idag har jag bara legat i solen och försökt få lite färg, jag har jätte svårt att bli brun så det syns knappt när jag har varit utomlands, haha.
Nu sitter jag i baren och kollar på fotboll med Adam och turkarna. Jag ska blogga mer imorgon, Godnatt!

Balkong häng typ.

Sämsta rubriken men jag kom inte på nå. I alla fall nu sitter jag med Adam ute på balkongen och tittar när dom har nån show vid baren, vi har utsikt mot poolen och baren. Jag har fortfarande lock för örat och är snuvig, så jag börjar bli sjuk, fy usch vill inte! Jag ska snart sova för jag är skit trött, jag sov bara 4 timmar igår natt så det är inte konstigt...

22 grader!

Ligger vid poolen och solar nu efter att ha badat med små tjejerna, det är underbart!
Flygresan igår gick bra tills sista halvtimmen, då fick jag jätte ont i öronen... Vi kom fram till hotellet vid 4 tiden på kvällen så vi har bara sovit 4 timmar så jag är ganska så trött.
Nu ska jag sola vidare så jag kan bli brun.

Hejdå.

Nu sitter vi på planet och ska snart åka upp i luften.
Hejdå Sverige!

Mot Arlanda!

Inte långt kvar!

Hejsan!
Jag sitter i sängen och tänker på Turkiet resan, det är inte alls långt kvar! Idag har vi packat allt så vi ser vad vi ska ha med oss, i morgon ska vi stryka alla kläder, kul... Mamma fick siitta och kolla när jag packade för förra gången vi åkte till Turkiet hade jag packat själv och då packade jag med mig hela garderåben typ, haha men den här gången får jag inte ta med så mycket kläder så jag är väldigt orolig att det ska vara för lite. Jag gillar att ta med mycket kläder när jag åker iväg någonstans för då vet jag att jag har kläder utan att behöva oroa mig, men jag gillar ju att handla hem dubbelt så mycket kläder också, haha...
Jag är skjut flyg rädd eller ja alla i familjen är flyg rädda så vi får se hur det går, haha! Men jag kommer nog få sitta bredvid mamma och Lea i flyget så det ska nog gå bra, fast vi har inte riktigt bestämt oss än hur det kommer att bli.
Här kommer några bilder ifrån förra Turkiet resan jag var på för ett halv år sedan med mamma.

Skidåkning med mormor.

Jag åkte skidor runt stor ön idag med mormor, det var jätte skönt och kul! Det har varit så varmt ute idag så vi har varit ute hela dagen och åkt skidor och varit på promenad, så det ska bli skönt att kasta sig i sängen nu och ta en tupplur! Imorgon ska vi stryka kläder och packa hela dagen... Jag fattar inte att vi åker om 2 dagar, det ska bli så skönt och kul att komma iväg från allt och få bada och sola.

Ben & Jerry.

Mums mums, nu ska alla små tjejer och jag äta glass och titta på Bolibompa innan sov dags. Sen ska vi lägga oss i mammas säng och läsa saga. Föräldrarna är och jobbar så vi blir hemma själv idag och imorgon kväll.